Massachusetts mahkemesi taşeron işçi oy pusulalarını inceliyor
Massachusetts Yüksek Yargı Mahkemesi bugün, Uber Technologies (NYSE:UBER) ve Lyft (NASDAQ:LYFT) gibi şirketlerin uygulama tabanlı sürücülerinin yasal statüsünü önemli ölçüde değiştirebilecek iki oylama önerisine ilişkin tartışmaları dinleyecek. Mahkemenin vereceği kararlar, bu soruları Kasım ayında seçmenlerin önüne koyabilir.
Sektör tarafından desteklenen bir grup tarafından desteklenen ilk öneri, sürücüleri çalışan yerine bağımsız yükleniciler olarak sınıflandırmayı ve aynı zamanda onlara belirli faydalar sağlamayı amaçlıyor. Uber, Lyft, Instacart (NASDAQ:CART) ve DoorDash (NASDAQ:DASH) tarafından finanse edilen Massachusetts Sürücüleri için Esneklik ve Avantajlar adlı bir komite tarafından önerilen bu tedbir, 2023 yılında bahşişler hariç saatte 18 dolara denk gelen eyalet asgari ücretinin %120’si oranında bir kazanç tabanı önermektedir. Bu öneri kapsamındaki ek yardımlar arasında sağlık ödenekleri, iş kazası sigortası ve ücretli hastalık süresi yer almaktadır.
Uluslararası Hizmet Çalışanları Sendikası Yerel 32BJ tarafından desteklenen ikinci teklif ise şoförlere sendikalaşma hakkı tanınmasını amaçlıyor. Her iki teklif de yasal zorluklarla karşı karşıya: birincisi işçi aktivistleri, ikincisi ise muhafazakar bir düşünce kuruluşu tarafından destekleniyor.
Sektörün bağımsız yüklenici modeline yönelmesi, yüklenici kullanmanın, çalışanları işe almaya kıyasla şirketlere %30’a varan maliyet tasarrufu sağlayabileceği iddialarının ortasında geldi. Çalışan dostu yasalarıyla bilinen Massachusetts’te uygulama tabanlı hizmetler için kazanılacak bir zafer, diğer eyaletlerde de benzer girişimleri teşvik edebilir.
Çeşitli sonuçlara hazırlık olarak, Massachusetts Sürücüleri için Esneklik ve Avantajlar, 5 Kasım’da seçmenlere yalnızca birini sunmak amacıyla, oy pusulası sorusunun beş farklı versiyonu için imza topluyor.
Konuyla bağlantılı bir hukuki mücadelede Uber ve Lyft, Massachusetts’in Demokrat Başsavcısı Andrea Joy Campbell’ın sürücüleri yüklenici olarak yanlış sınıflandırdıkları iddiasıyla şirketler aleyhine karar verilmesini istediği 13 Mayıs’taki duruşmaya hazırlanıyor. Bu davanın sonucu, sektörün desteklediği oylama önlemi kabul edilse bile, Uber ve Lyft’e geçmişteki yanlış sınıflandırmalar için cezalar uygulayabilir. Şirketler, olumsuz bir kararın mali sonuçları nedeniyle eyaletteki faaliyetlerini durdurmaya zorlayabileceği konusunda uyarıda bulundu.
Massachusetts Yüksek Yargı Mahkemesi daha önce de 2022 yılında endüstri destekli benzer bir oylama önlemini, oylama sorularının ilgili konulara bağlı kalması yönündeki eyalet anayasası gerekliliğinin ihlal edildiği gerekçesiyle engellemişti. Mahkemenin mevcut zorluklar hakkındaki kararları, Massachusetts seçmenlerinin Kasım ayında uygulama tabanlı sürüş endüstrisini yeniden tanımlama fırsatına sahip olup olmayacaklarını belirlemede çok önemli olacak.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.